17 Şubat 2016 Çarşamba

Google Apps’e Alternatif: Yandex Kurumlar


Hepimiz biliriz; isimsoyisim@ şeklinde bir eposta en iyisidir. Ancak çok şanslı değilseniz böyle bir eposta adresine kolay kolay sahip olamazsınız çünkü çoktan alınmıştır. İşte ben de hiç bir zaman isimsoyisim@ eposta adresine sahip olamayıp umudu çeşitli eklemelerde aramış ve bir süre sonra o adres batmaya başladığı için 2358963 kez eposta değiştirmiş yüzbinlerce insandan biriydim. Bir gün canıma tak etti ve kurumsal eposta (isim@soyisim.com) kullanmaya karar verdim. Fakat ortada bir sorun vardı. Mail hosting!
Eğer bir hosting hesabınız varsa aynı zamanda mail hosting hizmeti de alıyorsunuz fakat hosting şirketlerinin bu konuda çok yetersiz olduğunu belirtmem gerek ve onlarca sorunla karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Bunun çözümü ise özel bir eposta barındırma hizmeti almak. Bunlardan en bilineni Google Apps for Work, ancak 2012 yılından beri kullanıcı başına yıllık $50gibi bir ücreti var. Ne yalan söyliyeyim, bu kadar temel bir ihtiyaç için para ödemek bana biraz ters geliyor.
Vesselam bir süre önce bu meseleyi araştırırken Yandex’in de “Kurumlar için Yandex” adı altında Google Apps’e alternatif bir hizmetinin olduğunu öğrendim ve araştırarak geçiş yaptım. Geçiş yaptığım günden beridir de bu problemi sonsuza dek ortadan kaldırmanın verdiği huzuru yaşıyorum diyebilirim. Yandex ile mail hosting problemini benim için bitmiştir.
Yandex Kurumlar servisini nasıl kullanabileceğinizi aşağıda kısaca anlatmaya çalışacağım ancak öncesinde belirtmem gerekir ki bu servis Google Apps’e yeterli bir alternatif oluşturuyor. Özellikle start-up’lar ve mail hosting işine para ödemek istemeyen şirketler için bulunmaz bir nimet diyebilirim. 1.000'e kadar eposta hesabı açabiliyorsunuz ve dilerseniz bu rakamı arttırabiliyorsunuz (1.000'den fazla çalışanı olan şirket de gitsin kendine sunucu falan alsın artık bi’zahmet). Bunun dışında diğer özellikleri;
  • Sınırsız e-posta hesabı kapasitesi
  • Spam ve virüslere karşı güvenilir koruma sistemi
  • Web arayüzü (dilediğiniz bilgisayardan) ve POP3/IMAP protokolleri üzerinden e-posta istemcileri aracılığıyla e-postalara erişim
  • Mobil cihazlardan e-postalara erişim
  • İş günlerini, buluşma programını ve görev listesini tutmak için takvim
  • Web arayüzü için kullanışlı araçlar (“ofis” belgelerini görüntüleme, sıkıştırılmış tek dosya ile tüm dosyaları indirebilme, görüşmeleri kolayca düzenlemek için filtre ve etiketler ile daha birçok işlev).
  • Kullanmakta olduğunuz e-posta hesaplarını, bilgi kaybı olmadan sunucumuza taşımak için API, erişim şifresini değiştirme ve diğer kolaylıklar
  • E-posta hesaplarını yönetmek için kullanışlı arayüz
  • E-posta ve siteye erişebilmek için tek şifreyi kullanma
  • Mail arayüzüne logonuzun ve sitenizi kaynak olarak gösteren bağlantıların yerleştirilmesi ve diğer kişiselleştirme* seçenekleri.
  • Her eposta hesabının 10GB Yandex Disk hesabının bulunması.
Ve en önemlisi, tüm bunlar ÜCRETSİZ! Evet ücretsiz. 10 çalışanı bulunan bir şirketin Google Apps’e aynı hizmet için yıllık $1.000 ödediğini düşünürsek gayet iyi bir teklif. Umarım Yandex Kurumlar her zaman ücretsiz kalır!

Yandex Kurumlar için Mail Nasıl Kullanılır?

  1. Kurumlar için Yandex’i kullanabilmek için önce normal bir Yandex hesabınızın olması gerekiyor. İsmi, cismi önemli değil Yandex hesabı olsun yeter.
  2. Yandex hesabınıza giriş yaptıktan sonra http://kurum.yandex.com.tradresine gidiyorsunuz. Aşağıdaki alana www olmadan alan adınızı ekliyor ve Alan Adı Ekle’ye tıklıyorsunuz.

3. Daha sonra karşınıza gelen ekranda alan adının sahibi olduğunuzu doğrulamanız gerekiyor. Bunun için farklı yöntemler listeleniyor fakat en kolayı ilk sırada yer alan FTP’ye dosya yükleyerek doğrulama yapmak bence. Dilerseniz diğer doğrulama yöntemlerini de seçebilirsiniz, Yandex bu konuda sizi detaylı bir şekilde yönlendiriyor zaten. Bu arada FTP ile doğrulama yaparsanız yüklediğiniz dosyayı daha sonra silmemeniz gerekiyor unutmayın.
Bir diğer püf nokta ise bu aşamada Yandex’in size “Alan adınızı Yandex’e devredin” şeklinde bir talimatla başbaşa bırakması. Bunu bir çok kişi yanlış anlayarak çekimserlik yaşasa da Yandex’in burada bahsettiği DNS Barındırma hizmeti ve BU İŞLEMİ YAPMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ! Alan adınızı Yandex’e devretmeden de hizmeti kullanabilirsiniz(ben öyle yaptım).
4. Alan adının sahibi olduğunuzu da doğruladıysanız geldik son adıma. MX kayıtlarını düzenlemek. cPanel’inize giriyorsunuz. Öncelikle varsa daha önceden ayarlanmış tüm MX kayıtlarını silmeniz gerekiyor. Ardından Yandex’in verdiği parametrelerle yeni bir MX kaydı oluşturacaksınız.
Parametreler;
Alt Alan Adı: @ (Bu alan her panelde olmayabilir endişe etmeyin, es geçin)
Kayıt Türü: MX
Adres: mx.yandex.net.
Öncelik: 10
İşte bu kadar kolay! MX kayıtlarınız da onaylandıktan sonra ve Alanlarım sayfasında alan adınızın altında “Alan adı doğrulandı” şeklinde yeşil yazıyı gördükten sonra ve yeni eposta hesaplarını oluşturma, varsa diğer hesapları taşıma işlemlerini yaptıktan sonra eposta hesaplarınızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Eposta alma-göndermelerinizi mail.yandex.com.tr, gerekli ayarları yaparsanız mail.alanadiniz.com adresinden yapabilir; masaüstü veya mobil eposta istemcilerine eposta hesabınızı ekleyerek rahatlıkla kullanabilirsiniz. Hayırlı uğurlu olsun!
Not: Bu konuda bir çok sorunun cevabına ve kurulum talimatlarına https://yandex.com.tr/support/kurum/about.xml adresinden daha detaylı olarak ulaşabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder