10 Şubat 2016 Çarşamba

Kime göre Junior, neye göre Senior?


Efendim, takıntılıyım bu ön eklere. Zannediyorum yazılım dünyasından çıktı bu junior, senior dalgası ama ben dijital ajanslar için yazacağım. Yazıyı çok uzatmak istemediğimden iki basit örnek sunacağım…
Bir sosyal medyacı, reklamcı neye göre junior ya da senior olur? Sektörde bu jargon kişinin çalıştığı yıllara yani sektörde geçirdiği zamana göre kullanılıyor.
Peki, bir kişinin bir alanda yıllarca çalışması onu gerçekten kıdemli, rütbeli yapar mı? Bu senior arkadaş ya yıllar boyu yan gelip yattıysa, hiç bir şey üretmediyse, hiç bir değer yaratmadıysa ve hiç bir adım öteye götüremediyse kendini, ekibini, markalarını? Ya torpilden, yalakalıktan ya da başka bir sebepten işgal ediyorsa o koltuğu yıllardır? Böyle birine nasıl senior deyip altına junior verebiliriz ya da daha önemlisi saygı gösterebiliriz?
Öte yandan bir junior düşünün ki sektöre yeni girmiş ama canavar gibi, kafası zehir gibi çalışıyor, harika yetenekleri var, donanımlı, çabuk kavramış her şeyi, bırak ajansı git yani, o derece. Böyle bir junior arkadaşa nasıl daha az maaş, daha az önemli iş verebilir ve daha az saygı gösterebiliriz? Çok daha fazlasını yapabilecek potansiyeli varken nasıl olur da onu atıl bırakabiliriz?
Bir de şirketler arası uçurumlar söz konusu. Yeri geliyor küçük bir şirkette bilmem kaç yıl çalışıp senior ünvanına hak kazanan arkadaş, büyük bir şirketteki junior arkadaşın yanına bile yaklaşamıyor. Çünkü insan zamana göre değil, o zamanın ne kadar dolu geçirildiğine göre değerlenen bir varlık…
O halde kime, neye göre junior ya da senior olunuyor? Buna kim karar veriyor? Bu konuda ters giden bir şeyler var. Diyeceğim o ki; yahu kardeşim, bırakın bu ego mastürbasyonunu, hepimiz ünvanımız ne ise oyuz işte…
Ben böyle dedim diye hiç kimse yanlış anlamasın beni. Bu yazıyı bir junior ya da senior olarak yazmıyorum. Her senior kabiliyetsiz veya her junior zehir gibi de demiyorum. Sadece insanları değerlendirme kriterlerimiz yanlış, onu anlatıyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder